Predstavljen idejni projekat auto-puta Preljina-Požega – Početak radova na proleće 2014. Reviewed by expert on . Predstavnici Saobraćajnog instituta CIP predstavili su u petak (6. decembra 2013. godine) u Lučanima idejni projekat dela auto-puta na Koridoru 11, od Preljine Predstavnici Saobraćajnog instituta CIP predstavili su u petak (6. decembra 2013. godine) u Lučanima idejni projekat dela auto-puta na Koridoru 11, od Preljine Rating: 0
Home » U fokusu » Predstavljen idejni projekat auto-puta Preljina-Požega – Početak radova na proleće 2014.

Predstavljen idejni projekat auto-puta Preljina-Požega – Početak radova na proleće 2014.

Predstavnici Saobraćajnog instituta CIP predstavili su u petak (6. decembra 2013. godine) u Lučanima idejni projekat dela auto-puta na Koridoru 11, od Preljine do Požege, dužine oko 30 kilometara, na kojem bi radovi, prema najavama Ministarstva građevine, trebalo da počnu na proleće sledeće godine.

koridor 11

Na prezentaciji projekta, koji je izradio CIP, rečeno je da ova deonica ima tri poddeonice, i to od Preljine do Prijevora, od Prijevora do Lučana i od Lučana do Požege.

Poddeonica Preljina-Prijevor biće dužine 8,27 kilometara, a trasa vodi duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave. Na njoj bi, prema projektu, trebalo da bude izgrađen tunel Trbušani, dužine 250 metara, tri nadvožnjaka, kao i most preko Čemernice, takođe dužine 250 metara.

Lot Prijevor-Lučani je dužine 15,51 kilometara, na kojem će biti izgrađeno 20 mostova ukupne dužine 3.212 metara, tunel Laz dužine 1.750 metara, petlja u Pakovraću i tri nadvožnjaka.

Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na 7,18 kilometara, na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta ukupne dužine 862 metara, tunel od 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice dužine 460 metara.

Prema rečima direktora CIP-a, Milutina Ignjatovića, ovaj institut je dobio nalog za izradu glavnog projekta dela auto-puta od Preljine do Požege, za šta je neophodno imati situaciju terena.

- Pored ove trase, snimićemo i teren od Požege do Boljara, ukoliko nepovoljni zimski uslovi budu to onemogućili – izjavio je Ignjatović Tanjugu, dodajući da će se nakon toga napraviti situacija terena. Nakon toga će se, ako bude neophodno, napraviti neke izmene, koje će, kako navodi, zahtevati ponovnu revizorsku komisiju.

Ministar građevinarstva i urbanizma, Velimir Ilić, kaže da su projektanti pristupili izradi glavnog projekta za ovu deonicu.

- Privodimo kraju tender za koncesiju Požega – Preljina i krajem decembra će biti izabran izvođač radova koji bi trebalo da počnu na proleće – rekao je Ilić, dodajući da će ova deonica biti najskuplja.

On je istakao da će u ovom poslu biti neophodna pomoć lokalne samouprave u Lučanima, koja bi trebalo da omogući brzo regulisanje pravno-imovinskih odnosa na trasi.

- Zbog trase biće izmešteni pojedini magacini preduzeća AD ”Milan Blagojević”, ali svi će biti obeštećeni – naveo je Ilić, ističući da prilikom eksproprijacije zemljišta na Koridoru 11 nije bilo ni jednog sudskog spora.

Predsednik opštine Lučani, Mladomir Sretenović, izrazio je zadovoljstvo zbog otpočinjanja ovog projekta i rekao da će lokalna samouprava pomoći u svakom pogledu, jer će prolazak dela auto-puta kroz Dragačevo omogućiti nova zapošljavanja i stvaranje ambijenta za dolazak investitora.

Izvor: Ekapija

Autor

Broj postova : 744

Vaš komentar

CPM Consulting | Makenzijeva 23/5, 11000 Beograd | PIB: 106826138 | TELEFON/FAX: +38111.243.85.80 | Email: cpmconsulting@orion.rs

Scroll to top